Hírek

Maud Vantours a papír korlátlan lehetőségeiről és az Antalis Creative Power Awards díjakról

2022/06/28

Maud Vantours korlátlan képzelőereje a papír lehetőségeivel kapcsolatban alkotói karrierjének alapköve. A közelgő díjak tiszteletére leültünk Maud-val, hogy megvitassuk kreatív útját a legkorábbi tervezési emlékeitől a tervezőstúdiója megalapításáig és későbbi sikereiig, valamint a díjakhoz való hozzájárulásáig.

maud-vantours-news-banner.jpg

Lehet, hogy még nem ismeri a Maud Vantours nevet, de ha sétált már Párizs utcáin, akkor nagy eséllyel láthatta remek munkáit tekintélyes francia márkák kirakataiban vagy talán a fényes magazinok oldalain, ahol bonyolult mintái gyakran megjelennek parfümreklámokban. Valójában olyan ügyfelekkel, mint a Chanel, Dior, Louis Vuitton, Christian Louboutin, Lancôme, Kenzo, Chaumet és még sok más, szinte lehetetlen, hogy valaki ne találkozzon Maud alkotásaival.


Maud Vantours korlátlan képzelőereje a papír lehetőségeivel kapcsolatban alkotói karrierjének alapköve. Ugyanakkor szenvedélye, hogy az anyagokat dizájnokká és művészi tárgyakká változtassa, nem korlátozódik a papírra. Folyamatosan új utakat kutat arra, hogy kifejezze magát más anyagokkal, például plexivel, fémmel és fával. A szeszélyestől az elegánsig és a grafikustól a realistáig terjedő skálájában egy dolog biztos: alkotásai hihetetlenül kidolgozottak, precízek és a részletekre való odafigyelése páratlan, így mesterségének igazi mesterévé válik.
 

maud-vantours-01.jpg

Maud néhány reklámmunkája a Diornál bőr és a Louis Vuittonnál fehér Keaykolourban

 

Így Maud Vantours tűnt a kézenfekvő választásnak, amikor kreatív szakembert kellett kiválasztani az Antalis Creative Power Awards megtervezéséhez és megépítéséhez. Egy kezdeményezés, amely a kreativitás erejét, valamint a tervezőket és nyomdászokat ünnepli, akiknek ötletei és szakértelme karaktert és személyességet ad a papírnak. Ezért kiemelten fontos volt, hogy maguk a díjak is egy ilyen teljesítmény tárgyát képezzék.

A közelgő díjak tiszteletére leültünk Maud-val, hogy megvitassuk kreatív útját a legkorábbi tervezési emlékeitől a tervezőstúdiója megalapításáig és későbbi sikereiig, valamint a díjakhoz való hozzájárulásáig.

 

Mik a legkorábbi emlékeid a „tervezésről”? Mi vezetett a tervezői pálya felé?

Gyerekkoromban olyan munkára vágytam, amiben egész nap rajzolnom kellett… ez a tökéletes munka. Így kezdtem művészeti tanulmányaimat és így lettem tervező. A párizsi Duperré-n szereztem diplomát, ahol a Design Training-en végeztem textil- és anyagkutatási specializációt.

 

Hogyan néz ki egy munkanap a stúdiódban?

Egy tervezőstúdióban nincs normális munkanap – minden nap attól függ, hogy milyen projekten dolgozunk. A csapat és én 9.30-kor érkezünk a stúdióba. Négyen dolgozunk itt, és mindegyiknek van egy adott szakértelme. E-mailekkel és egy csésze teával kezdem, majd folytatom a folyamatban lévő projekteken való munkát. Ez lehet számítógépes tervezés, prototípusok kutatása vagy kijelzők gyártása. A stúdióban elfogyasztott gyors ebéd után folytatjuk a készülő műalkotásokat, a délutánt pedig sok csésze tea fűti…
 

maud-vantours-02.jpg

Maud és tervezőcsapata

 

Mesélne nekünk a papír szerepéről a munkájában? (vagyis miért pont a papír?)

A papír az egyik kedvenc anyagom, mert törékeny és képlékeny, vastagsága szinte észrevehetetlen, de felhalmozódva sűrűvé és szívóssá válik. Ráteszem, majd rétegről rétegre vágom, amíg térfogatot és harmadik dimenziót kap. Tetszik az ötlet, hogy olyan alapanyagot használjunk, amely a megmunkálás és a faragás után „nemessé” válik.


Régóta dolgozom papírral és mindig van valami új módja annak, hogy használjuk. A papír egy olyan anyag, amely számos textúrát, szempontot és színt kínál és szeretem ezeket a lehetőségeket keverni. Szeretem a papírt más anyagokkal, például fémmel, műanyaggal és bőrrel keverni, hogy gazdag szempontokat és meglepő esztétikát hozzak létre.

maud-vantours-03.jpg

Maud néhány munkája Keaykolour, Curious Skin and Curious Matter papíron

 

Milyen más médiumokat fedez fel szívesen?

Egyik utolsó projektünk tölgyfából készült. XIII. Lajos konyakos pohara vékony tölgyfa rétegekből, rétegekbe ágyazva, mint egy pop-up rendszer. Végül megpróbáltunk papírtechnikát alkalmazni, de tömör fával a meglepetés hatás érdekében.


Az idő körforgását és a pincemesterek múlt generációitól örökölt know-how alapján finom tölgyfa rétegeket építettek, hogy térfogatot adjanak a XIII. Lajos dekanterének, így nyerve el annak tökéletesen felismerhető sziluettjét.

 

maud-vantours-04.jpg

Fa konyakos kancsó XIII. Lajosnak fából

 

Van kedvenc projekted a mai napig?
 

Szeretek különféle projekteken dolgozni, sok márkánál, sok emberrel. Minden új projekt kreatív kihívás. A legnagyobb kihívásom a fejlődés, az új technikák megtalálása és az új esztétika megteremtése.

Nagyon izgatott vagyok, amikor egy ügyfél felveszi velünk a kapcsolatot egy új projekttel – új történetet, új koncepciót, új ötletet találni, amely megfelel az ügyfél igényeinek. Minden kérés egy új lehetőség új dizájn, grafika és színillesztés létrehozására és ezt szeretem! A kihívás az, hogy folyamatos fejlődésben legyünk.

 

Szóval a kedvenc projektjeim azok, amikor olyan esztétikus eredményt vagy formát találunk, amely már akkor meglepett minket, amikor még az elején fogalmunk sem volt, hogy mi lesz az eredmény. De nehéz kutatás, mérlegelés és technikai fejlesztés után megtaláljuk az utat és a csapat minden tagja egyetértett.
 

maud-vantours-05.jpg

Maud néhány munkája az Atelier Cologne számára a Keaykolour és a Pop'Set papírból,
Moët Hennessynek pedig a Curious Metallic and Curious Skin papírból
 

Hogyan merítettél ihletet a Creative Power Awards tervezéséhez?

Úgy építettük a díjakat, mint egy egyensúlyban lévő kőpiramist. A szimbolikus kövek megidézik a finom egyensúlyt a tiszta alkotástól a műalkotás elkészítéséhez szükséges összes lépésig. Az egész alkotói folyamat, az ötlet, annak alakulása és médiumba fordítása a megvalósításig.

maud-vantours-06-v2.jpg

 

 

Mesélnél arról, hogyan épülnek fel?


3D-ben terveztük számítógépen és miután elégedettek voltunk a formával, vízszintes rétegekre vágtuk, hogy papírrá alakítsuk. Minden réteg más alakú, hogy teljessé tegye a globális tervezést. A papírdarabokat plotterrel levágtuk. Ezután rétegenként állítottuk össze a függőleges puzzle-t. Szerencsére mind a 65 papírelemet megszámoztuk, különben az építés fejfájást és véget nem érő rejtvényt okozott volna. Végül minden kategóriához a megfelelő színt választottuk.

 

Gyönyörű digitális animációkat is készített a Creative Power Awards digitális kommunikációjához. Hogyan fordítja át kézzelfogható médiumokkal végzett munkáját digitális tervezési munkára?

Az animációkat illusztrátorral tervezték, a korai grafikai tervezéstől az egyes kategóriák forgatókönyveiig. Ezt követően létre kellett hozni a kivágott fájlokat és az összes elemet színek szerint szétválasztani, hogy kivágjuk a plotterünkkel. Ezután meg kellett konstruálnunk az összes tervet, és mindent össze kellett ragasztani.

A legérdekesebb rész a fotózás volt, mert bizonyos szabadságot ad új ötletek keresésében, de a fizikai anyagokkal való interakcióban egyaránt. Mindig könnyebb animációs ötleteket találni a valódi képernyőkön, nem pedig a számítógépen.

--------------------

Ha többet szeretne megtudni a díjakról, látogasson el a weboldalra: https://antaliscreativepowerawards.com/

Ha többet szeretne megtudni a Maud Vantoursról, látogasson el a weboldalra: https://maudvantours.com/

paperman