blog, hírek, zöld-hírek, fenntarthatóság, vizuális-kommunikáció

8 tipp a környezettudatos kiskereskedelmi tervezéshez

09 febr. 2024 — Fenntartható tervezés; Tudatosság; Értékesítési helyek; POS; Környezetbarát szemlélet
Nyomtatás
8 tips for an eco-responsible retail design

A francia fogyasztók 65%-a olyan márkákat részesít előnyben, amelyek POS-ükben (értékesítési pontjai) fenntartható vizuális kommunikációs anyagokat használnak. Fedezzen fel 8 tippet a környezetbarátabb kiskereskedelmi tervezéshez!

A francia fogyasztók 65%-a olyan márkákat részesít előnyben, amelyek POS-ükben (értékesítési pontjai) fenntartható vizuális kommunikációs anyagokat használnak. Fedezzen fel 8 tippet a környezetbarátabb kiskereskedelmi tervezéshez!

A kartonon kívül a POS anyagok több mint 80%-át elégetik vagy elássák. Az összes POS-anyag 30%-a a szemetesbe kerül még mielőtt elérnék a boltokat. Ezek a statisztikák azt mutatják, hogy a környezetbarát üzlethelyiségek kialakítása felé való elmozdulás kötelező. A fenntartható átalakulásra való felhívás hangos és egyértelmű. Szerencsére vannak olyan megoldások, amelyeket mostantól alkalmazhatunk. Olvassa el 8 tippünket, amelyekkel fenntarthatóbbá teheti POS vizuális kommunikációját!

board

Tipp #1 — Csökkentés, Újrafelhasználás, Váltás

Először is fel kell mérni a POS-tervezés és a vizuális kommunikáció jelenlegi állapotát. Milyen anyagokat használ? Milyen mennyiségben? Meddig? Ezután elemezheti őket az újragondolt 3R-stratégia minden egyes R-je szerint.

Csökkentés (Reduce) – Fontolja meg, hogyan csökkentheti a felhasznált anyagok mennyiségét! A kevesebb anyag nem jelent kevesebb POS kommunikációt. Éppen ellenkezőleg, ez egy lehetőség arra, hogy arra összpontosítson, mire és hová szeretné felhívni a látogatók figyelmét.

Újrafelhasználás (Reuse) – Hogyan használhatja újra ugyanazokat az elemeket több kampányban? Minél tovább él egy termék, annál többet tesz ki az ökológiai lábnyomából.

Váltás (Replace) – Harmadszor, lecserélheti a nem fenntartható anyagokat (például a műanyagokat) környezetbarátabb alternatívákra (például kartonpapírra).

A 3R stratégia az erőforrás-felhasználás és a vásárlási élmény tudatosabb megközelítését segíti elő.

Reduce, Reuse, Recycle,

Tipp #2 — Ragaszkodjon a lényeghez

Ez a tipp az előzőhöz kapcsolódik. Újragondolhatja a bolti vizuális kommunikációt azáltal, hogy alapvető, intelligens és újrafelhasználható tervezési elemekre törekszik. Az anyagok idővel történő újrafelhasználásának nagyszerű módja, ha olyan moduláris rendszert tervez, amelynek elemeit különböző promóciókhoz újra felhasználhatja.

Tipp #3 — Gondoljon első körben az életciklusra

A tervezési fázistól kezdve részesítse előnyben azokat az anyagokat, amelyek könnyen újrahasznosíthatók vagy újrafelhasználhatók. Így már gyártásuk előtt biztosíthatja POS-anyagainak fenntarthatóságát. A farost alapú termékek vagy az újrahasznosított alumínium tökéletes példái a fenntartható anyagoknak szilárd élettartam-végi tervvel.

Tipp #4 — Hirdesse az újrafelhasználhatóságot

Fektessen több kampányhoz és különböző üzlethelyiségekhez alkalmas kijelzőkbe! Így módon csökkenti az új anyagok gyakori előállításának szükségességét. Egy egyszerű dolog, amit megtehet a kijelző újrafelhasználhatóvá tétele érdekében.

Tipp #5 — Válasszon írható táblát

Bármely újraírható tábla okos befektetés a fenntarthatóbb kiskereskedelem felé. Válasszon írható táblákat a napi ajánlatokhoz, szezonális üzenetekhez vagy promóciós eseményekhez. A mágneses jelzések egyszerű frissítést tesznek lehetővé teljes csere nélkül. Az egyszer használatos nyomtatott táblákról az újrafelhasználható táblákra váltva csökkentik a hulladék mennyiségét, és megtestesítik a környezettudatos POS lényegét.

Tipp #6 — Válassza az újrafelhasználható textil háttereket

A szövet hátterek fenntartható alternatívát jelentenek a vinil/műanyag háttérrel szemben. Még jobb, ha újrahasznosított fonalakból készülnek. Ezek a hátterek könnyen cserélhetők. Felfrissítheti üzlete megjelenését anélkül, hogy sok erőforrást használna fel.

Tipp #7 — Nyisson a környezettudatos anyagok irányába

Keressen alternatívákat, például újrahasznosított papírt, FSC-tanúsítvánnyal rendelkező kartonpapírt, biológiailag lebomló anyagokat vagy cellulóz alapú termékeket! Az innovatív anyagokkal, például a bioműanyagokkal vagy a növényi alapú kompozitokkal új lehetőségek tárulnak elénk a fenntartható kiskereskedelmi tervezéshez.

eco-responsible materials

Tipp #8 — Válasszon fenntartható bannereket és kijelzőket

A fenntartható anyagok jegyében, még mindig újragondolhatja bolti bannereit és kijelzőit. A bannereknél a legjobb anyag az újrahasznosított PET-szövet. Kijelzők esetében fontolja meg a fenntartható forrásból származó fát (FSC-tanúsítvánnyal) vagy a méhsejt-kartont. Ezek a választások tükrözik az Ön elkötelezettségét a fenntartható kiskereskedelem és a környezettudatos tervezés iránt. Ezenkívül keressen olyan nyomtatási módszereket, amelyek környezetbarát tintákat használnak, és csökkentik a vegyszerhasználatot!

Következtetés: élen kell járni a környezettudatos kiskereskedelemben

A 8 tipp elfogadása a POS-kommunikáció során túlmutat a fogyasztók fenntarthatósági igényének megválaszolásán. Ez a fenntartható kiskereskedelem jövője iránti elkötelezettség. A környezettudatos megoldások vizuális kommunikációs stratégiájába való integrálásával szabványt állít fel a környezettudatos üzletek számára. A fenntartható kiskereskedelmi környezet felé vezető út közös erőfeszítés, és minden előrelépés számít.