Amikor felkérték, hogy legyen egy új kiállítás nyomdai partnere, a norwichi székhelyű CIM Display ügyfelünk, készségesen beleegyezett – azzal a feltétellel, hogy az Antalis fenntartható display anyagait használják fel.

Amikor felkérték, hogy legyen egy új kiállítás nyomdai partnere, a norwichi székhelyű CIM Display ügyfelünk, készségesen beleegyezett – azzal a feltétellel, hogy az Antalis fenntartható display anyagait használják fel.

A tervezés

Norwich meglepően sok nagy horderejű márkának ad otthont; A Lotus Cars, a Mackintosh's, a Start-Rite, a Barclays és a mustárgyártó Colman's gyökerei a városban vannak. Norwich ad otthont a Brandlandnek is, amely a márkaépítésnek és a környékén dolgozó emberek és vállalatok tagsági szervezete; A History of Advertising Trust (HAT), egy 1976-ban alapított bejegyzett jótékonysági szervezet, amely a reklámipar örökségének megőrzésére törekszik; és a CIM Signs & Graphics, egy display, grafika és széles formátumú anyagokat nyomtató cég. A Brandland, a HAT és a CIM Display nemrégiben együttműködött a norwichi The Forumban megrendezett Iconic Norwich Brands kiállításon, amely több mint 60, a városban alapított márkát mutatott be.

A kiállítás nyomdai szponzoraként Mark Baker, a CIM-től szerette volna befolyásolni a fenntartható tervezést, beleértve az anyagok specifikációját is. Mark felfedezte, hogy az volt a szándék, hogy habkartonból készült bemutatóanyagokat használjanak fel a kiállítás tábláinak elkészítéséhez, azonban tudta, hogy rendelkezésre állnak fenntarthatóbb anyagok, amelyek jól illeszkednek az ilyen típusú munkákhoz. Ezenkívül Mark nemrég részt vett a Design Tanács vezérigazgatójának, Minnie Mollnak egy brandlandi konferencián a fenntartható anyagok ajánlásának fontosságáról szóló előadásán és az ő tanácsát követve azt javasolta, hogy használjon két fenntartható Antalis terméket.

Norwich brands exhibition

Brandlands branding membership organisation

A megoldás

Katz Display Board – egy sor kijelzőpanel létrehozására szolgál (néhány nyomtatott, néhány nem nyomtatott), amelyen a 60 kiemelt márka került bemutatásra.
Xanita Print – a CIM saját kijelzőjének elkészítéséhez használta az eseményen. Az Antalis által szállított anyagok felhasználásával hátteret, székeket és asztallapot készítettek a Xanita Print segítségével, míg a Xanita Kraft az állvány központi elemét képezte.

CIM signs and graphics company logo

CIM signs and graphics exhibition stand

A technika

Nyomtatás: A kiállítás anyagait a CIM új swissQprint nagyformátumú nyomtatójával nyomtatták.

Vágás: Az anyagokat a brit Blackman and White gyártó vágta.

Az eredmény

A Katz Display Board és a Xanita használatának köszönhetően a kiállítási szerkezet élettartama végén teljesen újrahasznosítható. De ami még jobb, mindkét anyag robusztus jellege azt jelentette, hogy az újrahasznosítás előtt egy második életet élhettek át: a Katz Display Board paneleket a Stepping Stones jótékonysági szervezetnek adományozták, amely a norwichi tanulási zavarokkal küzdő fiatal felnőtteket támogatja. A teljes egészében Xanitából épített CIM standja visszakerült a CIM telephelyére, hogy a recepciójukon kiállítsák, tapintható példájaként annak, hogy mit tudnak belőle készíteni.

A stand egyes részei a raktárba kerültek, hogy későbbi kiállításokon használják, míg a székeket a szünetekben a csapat használta. Hatékony újrafelhasználás után és valóban hasznos élettartamuk végén, az összes anyagot újrahasznosítják a papírhulladék-újrahasznosítási folyamatokban.

A kiállításnak akkora sikere volt, hogy most egy nagyobb kiállítást terveznek, hogy még több városi márkát ünnepeljenek. A HAT az ország más városaiba is el szeretné vinni a kiállítást, hogy megünnepeljék helyi híres és nem túl híres márkáikat.