blog, hírek, zöld-hírek, fenntarthatóság, vizuális-kommunikáció

A legjobb módszerek egy környezetbarátabb üzlethelyiség kialakítására

09 febr. 2024 — Fenntartható tervezés; Tervezés; Kiskereskedelmi üzletek; Környezetbarát megoldások
Nyomtatás
The best ways to craft a more eco-responsible retail space

A vásárlók 73%-a szeretné csökkenteni környezetterhelését, míg 58%-uk az etikus szolgáltatásokat és anyagokat beszerző márkákat részesíti előnyben. Ezek a számok azt mutatják, hogy egy fenntartható üzlethelyiség kialakítása elengedhetetlenné vált.

A vásárlók 73%-a szeretné csökkenteni környezetterhelését, míg 58%-uk az etikus szolgáltatásokat és anyagokat beszerző márkákat részesíti előnyben. Ezek a számok azt mutatják, hogy egy fenntartható üzlethelyiség kialakítása elengedhetetlenné vált.

Fenntartható tervezés: új kihívás a kiskereskedők számára

A kiskereskedőknek kulcsfontosságú szerepük van a fenntartható jövő építésében. A fogyasztók és a teljes ellátási lánc közötti végső láncszemként élen járhatnak a környezeti felelősségvállalás terén... és ehhez sok eszközük van. Üzleti modelljük középpontjában a kiskereskedők fenntarthatósági kritériumok alapján választhatnak beszállítókat és alapanyagokat. Elkötelezettségük megtestesítőjeként környezettudatos kereskedelmi teret tervezhetnek.

Valójában egyre több vásárló várja el a márkáktól, hogy minden lépésben elkötelezzék magukat a fenntartható gyakorlatok mellett. A Z generáció és a Millenials a leginkább környezettudatos generációk. Tudják, hogy mindennek van környezeti hatása: mit vásárolnak, hol vásárolnak, mennyi ideig használnak egy terméket stb. A legtöbben azokat a márkákat részesítik előnyben, amelyek egy szebb jövőért tesznek lépéseket. Ahhoz, hogy megfeleljenek ezeknek az elvárásoknak és versenyképesek maradjanak, a kiskereskedőknek meg kell lépniük ezt a váltás.

Sustainable design: a new challenge for retailers
 

A fenntartható üzlethelyiségek kialakítása a jövedelmezőség szempontjából is előnyös, mivel csökkenti a költségeket. Első pillantásra a bútorokra, az anyagokra és a dekorációra gondolunk. A fenntartható kiskereskedővé válás azonban magába foglalja a jobb energiafogyasztást, a szigetelési munkákat, a hulladékgazdálkodást és az újrahasznosítást is. Tervezőként vagy kreatív szakemberként az Ön feladata, hogy vizuális kommunikációval vezesse végig a vásárlót a vásárlási útján. Íme néhány kiindulópont a fenntartható üzletek kialakításához.

Képzeljen el egy kezdetektől fenntartható üzlethelyiséget!

Egy környezettudatos kiskereskedelmi üzlet kialakítása egy jól átgondolt tervezéssel kezdődik. Jó példa erre az IKEA és a 2019-ben megnyílt Greenwich londoni üzletük. Mindent a fenntarthatóság szem előtt tartásával terveztek. Első körben tömegközlekedéshez közeli helyet választottak az alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású utazásokhoz. Másodszor, megújuló anyagokkal építették a szerkezetet, harmadszor, napelemeket szereltek fel. Az IKEA úttörő a teljes ügyfélélmény kialakításában, olyan csomópontok létrehozásában, ahol az emberek minőségi időt tölthetnek együtt.

A terek átalakításának ebben az ötletében egyre több üzlethelyiség-tervező alkalmaz moduláris rendszereket a rögzített elrendezés helyett. Így az üzletek rugalmasak és bármikor könnyen újrakonfigurálhatók.

Imagine a sustainable retail space from the start
 

Mit szólna az üzletébe illő anyagokhoz és bútorokhoz? Az organikus elemek kiválasztása kulcsfontosságú a fenntartható helyszín kialakításához. Ha fa alapanyagút szeretne, győződjön meg arról, hogy az FSC-tanúsítvánnyal rendelkezik, ami azt jelenti, hogy etikusan kitermelt erdőből származik. További fenntartható anyagok a bambusz, parafa, természetes kő, alumínium és újrahasznosított üveg. Nyugodtan kísérletezzen új, algából, micéliumból vagy újrahasznosított műanyagból készült anyagokkal. Ez egy lehetőség, hogy elmesélje az anyagok mögött meghúzódó történeteket, és azt, hogy milyen hasznosak. Megteheti ezt a bolti kijelzőtáblákon és más vizuális kommunikációs megoldásokon keresztül.

A természetes világítás egy másik módja annak, hogy az üzlethelyiséget fenntarthatóbbá tegye. Először is, a mesterséges világítás több mint egyharmadát teszi ki egy bolt energiaköltségvetésének. Amellett, hogy ingyenes, a nappali fény kellemesebbé teszi a vásárlási élményt és növeli az eladásokat. A természetes fény mellett részesítse előnyben a LED-es világítást a hagyományos izzókkal szemben.

Valószínűleg hallott már a körkörös kiskereskedelmi formatervezésről. Ez egy növekvő tendencia, amely a fenntartható csomagolástól a termékek újrafelhasznált anyagáig terjed, beleértve a gondozási és javítási szolgáltatásokat. A H&M és a Zara jó példák a hulladék erőforrásként való felhasználására. Rendelkeznek a boltokban lévő szemetesekkel vagy javítóállomással, ahol összegyűjtik a régi és sérült ruhákat. Ezután újrahasznosítják vagy adományozzák ezeket a ruhákat, hogy hozzájáruljanak a nonprofit szervezetek által vezetett társadalmi projektekhez. A kör teljes, és az anyagi erőforrások visszatérnek a rendszerbe. A körkörös dizájn a természetből merített ihletet, és ez tökéletes átmenet az utolsó részlethez.

Hozza be a természetet az üzletbe, és emelje a következő szintre!

Korábban már említettük a szerves anyagok felhasználásának fontosságát és az üzlethelyiségek természetes fény előtti megnyitását. A természet bemutatásának azonban számtalan más módja is van.

Hallott már a biofil tervezésről? A biofília az a velünk született rokonság, amely velünk, emberekkel, a természet iránt van. A biofil tervezés célja, hogy helyreállítsa a kapcsolatot az emberek és a természet között. Növényekkel körülvéve csökkenti a stresszt, javítja a közérzetet, serkenti a kreativitást és a termelékenységet.

Bring nature into the shop and take it to the next level
 

A kiskereskedelemben a biofil tervezés magába foglalja a növények bemutatását, a vadon ihlette terek létrehozását, valamint a természetes formákat utánzó anyagok és formák használatát. Ez a megközelítés javítja a vásárlási élményt, és igazodik a természethez kapcsolódó területek iránti növekvő fogyasztói kereslethez. Objektumok hozzáadása organikus színekkel. Forrásanyagok a helyi biodiverzitásból. Mit szólna egy élő fal létrehozásához? Végtelen lehetőségek rejlenek egy üzlethelyiség életre keltésére. 

 

- - -

A vásárlók már megváltoztatták vásárlási szokásaikat olyan márkák javára, amelyek fenntartható gyakorlatokat alkalmaznak. A fenntarthatósági kihívások továbbra is meghatározzák és befolyásolják a kiskereskedelmi tervezési trendeket. Az Antalis fenntartható alternatív megoldásokat kínál az üzleten belüli vizuális kommunikációhoz, dekorációhoz és bolti berendezéshez.

 

*Forrás: Why retail design needs to incorporate sustainable materials and embrace ‘reuse’ as a design tool - Sheridan&Co
**Forrás: Generation P(urpose): From Fidelity To Future Value