PVC anyag mindenhol megtalálható, beleértve a kiskereskedelmi táblákat és a kijelzőket is. Kollektív kihívásunk az, hogy javítsuk a PVC élettartamának végét, miközben fenntarthatóbb alternatívákat alkalmazunk a kiskereskedelmi vizuális kommunikáció számára.
PVC anyag mindenhol megtalálható, beleértve a kiskereskedelmi táblákat és a kijelzőket is. Kollektív kihívásunk az, hogy javítsuk a PVC élettartamának végét, miközben fenntarthatóbb alternatívákat alkalmazunk a kiskereskedelmi vizuális kommunikáció számára.
Először is, tegyük tisztába a PVC használatát! A polivinil-klorid félelmetes tulajdonságainak köszönhetően széles körben elterjedt, sokoldalú műanyag. Tulajdonságait adalékanyagokkal és gyártási folyamatokkal megváltoztathatjuk, így többféle PVC-terméket állíthatunk elő a különböző igényeknek megfelelően, többek között:
A PVC minden formája különböző beltéri és kültéri célokat szolgál, különféle alkalmazásokat lefedve. Könnyen adaptálható, a PVC már évtizedek óta választott anyag számos iparágban.
A PVC-nek azonban vannak hátrányai, különösen az élettartam végével és az általa okozott szennyezési problémákkal kapcsolatban. Éppen ezért újra kell gondolnunk a PVC gyártás és felhasználás tényleges igényeit.
Mindenben szükségünk van a PVC teljesítményére? Egyáltalán nem! A PVC-tábláknak számos alternatívája létezik, amelyek könnyűek, elég merevek és könnyen nyomtathatók. Például a rost alapú anyagok tökéletesek beltéri megjelenítéshez. A méhsejt lehetővé teszi a 3D-s terveket, és a polipropilén kijelzőtáblák a kültéri követelményeknek is megfelelnek.
A fatartalmú táblák, mint például a Katz Display Boards, laposak és stabilak maradnak, ami tökéletessé teszi őket az értékesítés helyén történő reklámozáshoz. Ha könnyebb táblákat keres, a Dispa® kijelzőpanelek számos lehetőséget kínálnak az alkalmazásnak megfelelően. Mindezek a kijelzők tanúsított forrásból származnak, és könnyen újrahasznosíthatók a papírhulladékként.
A méhsejt tábla a legközelebbi megoldás az ellenálló táblákhoz. Az olyan termékek, mint a Coala Air Board és a Swedboard, ideálisak a környezettudatos tervezéshez. Könnyűek, robusztusak, korlátlan kreativitást tesznek lehetővé minőségi kijelzők és bútorok tervezésében beltéri alkalmazásokhoz. Ez egy tökéletes lehetőség arra, hogy márkáját megerősítse és élményeket tervezzen és kivitelezzen.
Szeretné használni a vizuális kommunikációt az üzlethelyiségén kívül is? Léteznek megoldások rövid távú kültéri alkalmazásokra is. Fontolja meg a Katz Display Board Outdoor farost lemezt vagy a háromrétegű Dispa Outdoor kartont.
Mi a teendő, ha hosszabb távra tervez kültéri táblát vagy kijelzőt használni? A polipropilén Triaprint vagy AkyPrint lesz a legjobb megoldás. Ezek a méhsejt szerkezetű polipropilén anyagok könnyebbek, mint a PVC, és 100%-ban újrahasznosíthatók. Sima felületük ideális a nyomtatáshoz.
A PVC gyártása energiaigényes folyamatokkal és szén-dioxid-kibocsátással jár a vegyszerek, például a klórgáz, adalékanyagok és más mérgező anyagok miatt.
A legnagyobb gond azonban a PVC-élettartam végének kezelése körül forog. A rugalmas PVC a legkevésbé újrahasznosítható és legszélesebb körben használt műanyag. Valójában kihívást jelent az újrahasznosítás, és gyakran hulladéklerakókba vagy szemétégetőkbe kerül, ahol káros anyagokat, például dioxinokat és foszgént bocsáthat ki. A PVC soha nem tűnik el, mikroműanyag részecskévé válik.
A nyomtatott grafikák élettartamának lejártának kezelése összetett probléma, amely több érdekelt felet is érint, beleértve az anyaggyártókat, beszállítókat, ügynökségeket, márkákat és újrahasznosító partnereket.
Ezeknek a bannereknek az újrahasznosításához el kell választani a PVC-t a poliésztertől, ami bonyolulttá és költségessé teszi az újrahasznosítást. Szerencsére folyamatosan új megoldások születnek. Egy 2018-as ausztrál tanulmány egy költséghatékony és fenntartható módszert magyaráz meg, amely nem igényli a PVC és a poliészter szétválasztását. Ehelyett újrahasznosított kábelanyaggal aprítja fel a bannereket, növelve a keverék sűrűségét és alkalmassá téve a műanyaggyártási technikákhoz.
Csak Ausztráliában évente 500 tonna PVC-bevonatú bannert helyeznek el. Ez a megközelítés megakadályozhatja, hogy a PVC-bevonatú banner hulladék akár 50%-a is lerakókba kerüljön, és 78%-kal kevesebb kg CO2-egyenértéket bocsát ki.
Manapság a kijelző- és grafikai ipar főként műanyagokra támaszkodik, például öntapadó fóliákra, bannerekre és merev lemez anyagokra, ami hozzájárul a hosszú távú környezeti pazarláshoz. Az iparág PVC-től való függése a megszokásból és a kényelemből fakad.
Kiskereskedőként vagy gyártóként jobb megoldásokat kell kezdeményeznünk a fenntarthatóság érdekében anélkül, hogy új jogszabályi megszorításokra várnánk.
Ennek a nagy kihívásnak a kezelése apró, fokozatos változtatásokat igényel az anyagválasztásban. Ahhoz, hogy környezetbarátabb üzlethelyiségeket hozzunk létre, a körkörösségre is gondolnunk kell, hogy növeljük minden termékünk értékét. Például újra felhasználhatjuk a nyomtatott anyagokat ruházathoz vagy újrahasznosíthatjuk a nem nyomtatott anyagokat művészi célokra.
Bár a környezetvédelmi szempontok a legfontosabbak, szem előtt szeretnénk tartani a kereskedelmi életképességet. Ez teljesítmény és költséghatékony alternatívák kialakítását jelenti. Nincs tökéletes megoldás. Vannak azonban módok a dolgok javítására!