felhasználás, trendek, vásárlói-tapasztalat, blog, hírek, csomagolás-szakértelem

Hogyan csökkenthető a visszaküldések száma?

16 aug. 2023 — Vásárlói élmény; Zökkenőmentes élmény; E-kereskedelem; Termékek visszaküldése
Nyomtatás
Seamless experience

Az e-kereskedelmi eladások növekedését egyre több termékvisszaküldés kíséri. Az online vásárlók körülbelül háromszor nagyobb arányban küldik vissza vásárlásaikat, mint az üzletekben vásárló fogyasztók.

Az e-kereskedelmi eladások növekedését egyre több termékvisszaküldés kíséri. Az online vásárlók körülbelül háromszor nagyobb arányban küldik vissza vásárlásaikat, mint az üzletekben vásárló fogyasztók.

OPTIMALIZÁLJA KÖLTSÉGEIT!

A visszaküldés költségei óriásiak és általában a vállalatok fizetik meg ezt az összeget. Az extra csomagolás és a visszaküldés  megölhetik az e-kereskedelmi haszonkulcsokat.

A sok visszaküldésnek a környezetre gyakorolt hatásai is megdöbbentőek.

Az e-kereskedelem világában azonban a rugalmas és ügyfélbarát visszaküldési politika nem kell, hogy tönkretegye az üzletvitelt. A vállalkozások tehetnek és tesznek is lépéseket annak érdekében, hogy csökkentsék a pénzügyi és környezetvédelmi költségeiket. Alapvetően kétféleképpen lehet ezt elérni: csökkenteni kell a termékvisszaküldések számát és hatékonyabban kell irányítani a visszaküldési folyamatot.

 

Seamless experience

 

A vásárlói oktatás a kulcs

A termékvisszaküldés legnagyobb oka az, hogy a termék valamilyen módon nem olyan volt, amit a vásárló várt. A megoldás az, hogy a vásárlás előtt még bővebb információval kell ellátni a potenciális vevőt. Adjon meg részletes termékleírásokat online platformján, sok valósághű fotóval! Ösztönözze az ügyfelek online visszajelzéseit! A más fogyasztóktól származó adatok és visszacsatolások jelzik a problémákat az ügyfelek számára, ezáltal kiszűrhetővé válik, hogy a termék megfelelő vagy sem. Mindez tájékoztathatja saját üzleti folyamatait is!

A gardróbozás az a gyakorlat, amikor megveszünk egy terméket, használjuk, majd visszaküldjük visszatérítésért. Ez nem csak a divatiparban jelent problémát. Készítsen egyértelmű visszaküldési szabályzatot, amely kimondja, hogy a használt tételek árát nem térítik vissza teljes mértékben! A termékvisszaküldésben részt vevő fordított logisztikai lánc optimalizálása tekintetében a vállalkozások számos lépést tehetnek: Használjon környezetbarát anyagokat, amelyek a termékekhez vannak kapcsolva, csökkentse a környezeti hatásokat és a költségeket is!

Seamless experience

Ez még fontosabb azoknak a kiskereskedőknek, akik magas visszaküldési arányt tapasztalnak. Ilyen esetekben az egyszerűen használható védőcsomagolásnak van értelme. Digitalizálja a visszaküldési folyamatot vagy mellékelje a visszaküldési címkéket a szállításokhoz. Fontos a jó raktározási folyamatok kialakítása is, sokat tehetnek a visszaküldött termékek költségeinek csökkentésében. Ha hatékony rendszert hozunk létre a visszaküldött termékek állapotának felmérésére, valamint arra, hogy felújíthatók-e vagy javíthatók-e, drámai módon csökkenthető a sérült és kiselejtezett áruk költsége.

Mi a jövő e-kereskedelme? 

Az e-kereskedelem a jövő és a termékek magasabb aránya mindig az e-kereskedelmi egyenlet része lesz. Azok a vállalkozások, amelyek aktívabban bevonják online vásárlóikat a megfelelő termékek kiválasztásához, kevesebb visszaküldést fognak tapasztalni. Azok pedig, akik hatékonyabbá válnak csomagolási és logisztikai folyamataikkal, jövedelmezőbb és környezetbarátabb üzlettel fogják szemben találni magukat.