interjú, hírek-események, hírek, környezetvédelmi-hírek, csomagolás-szakértelem

Hogyan csökkentjük a csomagolás esetén felmerülő szén-dioxid-kibocsátást?

08 jan. 2024 — Környezettudatosság; Szénlábnyom; Csomagolás gyártás
Nyomtatás
John Garner

A környezettudatosság korszakában a csomagolások gyártása során keletkező szén-dioxid-kibocsátás kezelése kulcsfontosságú a mai környezeti kihívások kezelésében.

A környezettudatosság korszakában a csomagolások gyártása során keletkező szén-dioxid-kibocsátás kezelése kulcsfontosságú a mai környezeti kihívások kezelésében.

John Garner, az Egyesült Királyságban működő Antalis Packaging fenntarthatósági, innovációs és dizájn vezetője válaszol a csomagolási megoldások CO2 lábnyomával kapcsolatos kérdésekre.

 

 

Melyek a fő környezeti kihívások, amelyekkel ma szembe kell nézni?

Szerintem az első pont a beszerzés. Valóban meg kell győződnünk arról, hogy ha például papíralapú megoldást használunk, a papír fenntartható erdőgazdálkodásból származzon. Itt az Egyesült Királyságban minden általunk szállított papírtermék FSC vagy PEFC tanúsítvánnyal rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy papíralapú termékeink fenntartható erdőgazdálkodásból származnak. Tehát minden felhasznált fa helyére legalább hármat-négyet ültetnek. A dizájnelemek ebben is kulcsfontosságúak, hiszen egy termék 80%-a, karbonlábnyoma a tervezésnél van meghatározva. Ennek az 50%-ot meghaladó résznek a legnagyobb része a gyártáshoz és a forgalmazáshoz kapcsolódik, majd jön az élettartam vége.

Tehát ez azt jelenti, hogy ha minimálisra tudjuk csökkenteni a gyártás során felhasznált anyagok mennyiségét, akkor jelentősen csökkentjük a teljes CO2 lábnyomot. Gondoskodnunk kell arról is, hogy az általunk szállított termékek könnyen és felelősségteljes módon ártalmatlaníthatók és újrahasznosíthatóak legyenek, és valóban alacsony szén-dioxid-kibocsátásúak.

 

Milyen megoldások léteznek ezeknek a környezeti kihívásoknak való megfelelésre és a csomagolás szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére?

Életünk során minden tevékenységünk által hulladékot termelünk és sajnos minden csomagolási termék az életciklusuk végén hulladékként végződik. Tehát minimalizáljuk, tegyük egyszerűbbé, tegyük  újrahasznosíthatóvá és elsősorban felelős forrásból származó alapanyagokat használjunk.

 

Hogyan találja meg a tökéletes egyensúlyt a jó védelem és az alacsony szén-dioxid-kibocsátás között?

Úgy gondolom, hogy gyártóként a csomagolásnak is működnie kell. Egy darabban kell eljutnia A-ból B-be, sérülésmentesen. Minden egyes sérült elemet ki kell cserélni. Szóval nézzük ezt: egy terméket küldünk ki, sikeresen kézbesítjük. Fantasztikus! Ha nem, vissza kell küldeni és egy másik terméket küldenek ki újra. Nos, ennek CO2 lábnyoma legalább háromszor nagyobb, mint egy azonnali helyes megoldás és sikeres kézbesítés. Tehát az első dolog, amit minden tervezési megoldásnál keresünk, az egészen egyszerű- Ennek működnie kell!

 

Helyi szinten mit tesz a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében?

Nos, szerencsére már tíz éve jelen vagyunk az Antalis-szal az Egyesült Királyságban és ez alatt az évtized alatt több mint 75%-kal sikerült csökkentenünk működési CO2-lábnyomunkat. Hogyan csináltuk? Megbizonyosodtunk arról, hogy az összes energiánkat, például a  felhasznált elektromos energiát megújuló forrásokból származtatjuk. Gondoskodunk arról is, hogy flottánk biodízellel és alacsony szén-dioxid-kibocsátású gázolajjal működjön, ahol lehetséges. A London központjába érkező szállítóflotta pedig elektromos, így nulla károsanyag-kibocsátású.

Jelenleg azon vagyunk, hogy elektromos töltőpontokat szereljünk fel az Egyesült Királyságban található elosztóközpontjainkba. Értékesítési flottánk egyre inkább hibrid elektromos lesz és 2024-re a tervek szerint napelemekkel egészítjük ki a tetőt a leicestershire-i CDC-n, ami februárban, amikor Angliában elég sötét és hideg van, működésünk több mint 80%-át fenntartható módon fogja lebonyolítani. Nyáron pedig egyenesen mesés lesz.

 

Vannak-e ügyfél oldalról speciális szén-dioxid-kibocsátási követelmények?

Egyértelmű válasz, igen! Valószínűleg több időt töltünk most azzal, hogy vásárlóinkkal a CO2 lábnyomról és a fenntarthatóságról beszélünk, mint a termékek áráról. Ez most a legfontosabb napirendi pont.